Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/mszfkhu1/public_html/templates/mszfszk/functions.php on line 188

SOK HŰHÓ SEMMIÉRT!

A MSZF „Összefogás a korhatár alatti rokkantak emberi” jogaiért csoportja a 2012.12.04.-i Alkotmánybírósági (II. 3283/2012. számú) határozathoz és a femina online 2012.12.05.-i számában „Havi 40 ezer Ft plusz pénzt kapnak a rokkantnyugdíjasok, ha elmennek dolgozni” címmel megjelent cikkel kapcsolatban az alábbi észrevételeket teszi.

Az Alkotmánybíróság döntése és az EMMI közleménye szerint, megszűnik a rehabilitációs ellátásban részesülők munkavégzési tilalma. Napi 4 órás, vagy heti 20 órás foglalkoztatással lehetőségük nyílik rehabilitációs munkahelyeken történő munkavégzésre az érintett megváltozott munkaképességű személyeknek. Az őket foglalkoztató munkáltatók utánuk jelentős adókedvezményben részesülhetnek. A bruttó bérük 27%-át (szociális adót) írhatják jóvá. Az EMMI keddi közleménye szerint: „Így komoly segítséghez juthatnak azok a megváltozott munkaképességű emberek, akik állapotuk miatt nem tudnak teljes munkaidőben dolgozni”. A javaslat elfogadása esetén, az átlagos 30-40 ezer Ft-os ellátásukat, a részmunkaidős foglalkoztatásukból származó, további 30-40 ezer Ft-tal tudnák kiegészíteni az érintettek.

 

Ez első olvasatban „hurrá (!)” felkiáltással, akár sikertörténetnek is tűnhetne? Azonban, „ha a nagy segítség mögé nézünk”, mégsem annyira biztos, hogy annyira fényes ez a jövőkép a rokkantak számára! Miért is nem? Azért, mert itt számtalan probléma merülhet fel. A rehabilitáció azt feltételezi, hogy minden esetben dolgozni tud az, aki beteg. Azt az ellentmondást még senki sem tudta feloldani, hogy: Az NRSZH felülvizsgálatok alkalmával a szakhatósági határozatban munkaképessé nyilvánított beteg a munka-alkalmassági vizsgálatokon megbukva, sehol sem képes elhelyezkedni! Micsoda ellentét ez! Ki oldja ezt fel? Ki vizsgálhatná ezt felül? A gyakorlatban derülhetne csak ki, hogy, aki mégsem képes dolgozni, mert folyton beteg, annak mi is lehet a sorsa? A rehabilitációs ellátás időtartama maximum 3 év! És utána mi van? Ezt a törvény nem szabályozta le! Három év után megáll az élet? Megáll, mert ketyeg a bomba az 1095 napos biztosítási idő hiányához, ami ahhoz vezet, hogy soha, egyetlen fillért sem kaphat az érintett, ha a halálán van, akkor sem, mert nem jogosult semmilyen ellátásra! Ez senkit sem érdekel?

A nagy várakozással ellentétben, továbbra is bizonytalanságban hagyta az Alkotmánybíróság döntése a korhatár alatti rokkantakat! Ugyanis felemás döntés született csak, erről tudósít más forrásokból is a sajtó, mint a Népszava, vagy az Origó, miszerint, megnyugtató döntés nem született. Továbbra is jogtalannak tartják a rokkantak elleni törvénykezést sokan, mint mi is. Többek között emellett érvelt Korózs Lajos MSZP Elnökségi tag, a párt szakpolitikusa, és a Szolidaritás Mozgalom is, a Népszavában és Origóban megjelent cikkekben. A nyilatkozatok alapján, szerintük is jogtalan és méltánytalan az, ami a rokkantakkal történt és az AB döntés, szinte semmilyen problémáját nem oldotta meg a korhatár alatti rokkantaknak! Az AB testületi döntés szerintük is erkölcstelen és jogtalan.  Nem régiben napvilágot látott a Kúria nyilatkozata is, miszerint felgyorsulhat a jogorvoslati út a megváltozott munkaképességűek által kezdeményezett munkaügyi bírósági perekben. Még mielőtt itt is „éljenezni” és örülni kezdene bárki, elmondjuk, ez azért lehetséges, mert okafogyottá válnak a munkaügyi perek. Ugyanis, olyan kicsi a különbség a fix összegű rehabilitációs és rokkantsági ellátások között, hogy így, nincs értelme pert kezdeményezni nettó 10 ezer Ft/fő/hó különbség esetén, a kétféle ellátás között. Nem érdemes felvállalni a kockázatot, hogy a fogadott ügyvédeket megfizetve, szinte semmit sem lehet majd nyerni anyagilag az ügyön, győztesként sem, ha a súlyos beteg rokkant az igazát keresi, akkor sem! Ez az egyetlen oka annak, hogy egyre kevesebben fordulnak a jövőben a munkaügyi bírósághoz, ugyanis a keresetek benyújtása ezen okok miatt értelmetlenné válik! Ezek után egyetlen járható út van még, a 2011.évi CXCI. törvény és a hozzákapcsolódó 7/2012.(II.14.-i) NEFMI rendelet azonnali visszavonása, mondjuk ezt mi is folyton, és minduntalan! Ébresztő Magyarország! Aki ma még egészséges, az a holnapnak előtte van! Most kell felszólalni a jogtalanság ellen, nem akkor, amikor már szenvedő alanya vagy a megváltozott munkaképességűek ellátásáról szóló törvénynek! Fogjunk össze az élhető jövőért, a szociális biztonságért!

Melléklet:

Simonovits András, MTA tudományos főtanácsadó, nyugdíjszakértő: „a rokkantnyugdíj megszüntetésével világrekordot csináltak, mert ilyen sehol a világon nincs. Jogot sért, méltánytalan a rokkantakkal szemben. Vissza kell állítani a rokkantnyugdíj rendszert…

A NYUGDIJSZAKÉRTŐ VÉLEMÉNYE: „Az öregségi nyugdíjak fenntartásának ára a legszerencsétlenebbek lelökése a lejtőn. Ez méltánytalanság a korhatár alatti rokkantakkal szemben." (ATV. 2012.12.02.profit.c. műsor).

http://atv.hu/videotar/20121203_profit_2012_12_02

Magyarország, 2012.12.06.

MSZF Összefogás a korhatár alatti rokkantak emberi jogaiért csoport

http://atv.hu/videotar/20121203_profit_2012_12_02